Masterclass #GrowthHacking; YOU WANT GROWTH? BECOME A GROWTH HACKER!

Als onderdeel van de Innovative Enterprise conferentie van de Europese Commissie, onder patronage van het Nederlandse voorzitterschap van de EU organiseert Pioneerz de Growth Hacking Masterclass. In samenwerking met Growth Hound uit Rome biedt de masterclass ondernemers toegang tot nieuwe inzichten en technieken om de groei van hun bedrijf doelgericht aan te pakken.

PROGRAMMA

Growth Hacking 101
Maxime Corbeau (former growth manager RELX group) and Luca Barboni (GrowthHound)
(20 min)
Main Speaker
on Growing her/his company
(25 min)
Workshops
several tracks, on practical tools, with training (bring your laptop!)
(2 hours)
Q&A
Growth Hacking Questions & Answers
(15 min)
Networking
to develop your pro-growth network

Growth Hacking is een marketing techniek die is ontwikkeld voor technologie startups die creativiteit, analytisch denken, en sociale statistieken gebruiken om producten te verkopen en exposure te krijgen. Het kan worden gezien als onderdeel van de online marketing ecosysteem, zoals in veel gevallen de groei bevorderd wordt met behulp van technieken zoals zoekmachine optimalisatie, website analytics, content marketing en A / B testen. Growth Hackers richten zich vooral op low-cost en innovatieve alternatieven voor de traditionele marketing, door bijvoorbeeld gebruik te maken van sociale media en virale marketing in plaats van het kopen van reclame via de meer traditionele media zoals radio, krant en televisie. Bedrijven als Facebook, Twitter, LinkedIn, Airbnb en Dropbox gebruiken Growth Hacking technieken.

Sean Ellis bedacht de term “Growth Hacker” in 2010. In zijn blogpost, definieerde hij een Growth Hacker als; “A person whose true north is growth. Everything they do is scrutinized by its potential impact on scalable growth.” Andrew Chen introduceerde de term voor een breder publiek in een blogpost met de titel,” Growth Hacker is de nieuwe VP Marketing “, waarin hij de term definieerde en hij de integratie van Craigslist in het korte termijn vakantiewoningplatform Airbnb als voorbeeld gebruikte . Hij schreef dat de Growth Hackers “zijn een hybride van marketeer en programmeur, iemand die de traditionele vraag ‘Hoe krijg ik klanten voor mijn product?’ beantwoord met A / B-testen, landingspagina’s, virale factor, e-mail deliverability en Open Graph. ” In 2012, Aaron Ginn definieerde een Growth  Hacker op TechCrunch als een ” mentaliteit van data, creativiteit en nieuwsgierigheid . ”

BOEKINGEN EN GEDETAILLEERD PROGRAMMA

www.growthmasterclass.eu

Comments are closed.

CONTACT

Elektronicaweg 14a
2628 XG DELFT
The Netherlands
+31 88.28.48.605






serviced by Bokxing IT
secure & sustainable hosting by 1A First Alternative